منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم
نوشته شده توسط : دانتل

بهترین منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۴ – ۱۴۰۵ از دورس پایه هشتم و نهم می باشد. با توجه به تعدد متقاضیان ورود به مدارس تیزهوشان، رقابت داغی میان شرکت کنندگان آزمون تیزهوشان نهم به دهم شکل می‌گیرد. بدین ترتیب افرادی که تمایل دارند تا به امتیاز لازم در این آزمون دست یابند، می‌بایست خود را برای شرکت در این آزمون آماده کنند. مهمترین گام برای قبولی، شناسایی کتب این آزمون و برنامه ریزی دقیق است. بدون شک تسلط داوطلب بر مطلاب می‌تواند راه را برای ورود به مدارس تیزهوشان هموار کند. در این مقاله به معرفی بهترین منابع تیزهوشان نهم به دهم 1404 -1405 و ضرایب دروس پرداخته شده است.

 

منبع:  منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم

منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۴ – ۱۴۰۵

منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۴ – ۱۴۰۵ شامل دو دسته سؤال است که هر یک از این دسته سوالات با اهداف خاصی طراحی می‌شوند. این دو دسته سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم عبارتند از:

1️⃣ سوالات استعداد تحلیلی: هدف اصلی از طراحی سوالات استعداد تحلیلی در آزمون تیزهوشان، سنجش میزان هوش و استعداد دانش آموزان است. در آزمون تیزهوشان نهم به دهم 50 سؤال تحلیلی مطرح و متقاضیان به مدت 50 دقیقه فرصت دارند تا به این سوالات پاسخ دهند.

2️⃣ سوالات استعداد تحصیلی: سوالات استعداد تحصیلی سوالات هستند که منبع اصلی طراحی آن‌ها کتب درسی است. سوالات تحصیلی به صورت ترکیبی از کتب درسی پایه‌های ششم و نهم طراحی می‌شوند. تعداد سوالات استعداد تحصیلی نیز 50 سوال است و داوطلبان 70 دقیقه فرصت پاسخگویی به این سوالات را دارند. در ادامه لیست کتب درسی و منابع آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم 1404 – 1405 و ضریب هر یک از آن‌ها معرفی شده است.

تعداد سوالات و ضریب دروس
نام درس تعداد سؤال ضریب ریاضی ضریب تجربی ضریب انسانی ضریب سمپاد مهارتی
ریاضیات 10 4 2 2 3
علوم تجربی 10 2 4 2 3
قران و معارف انسانی 10 1 1 1 1
مطالعات اجتماعی 10 1 1 1 1
زبان و ادبیات فارسی 10 2 2 4 2

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام تیزهوشان

 

لیست منابع تیزهوشان نهم به دهم 1404 – 1405

اصلی ترین منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۴ – ۱۴۰۵ که در دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ذکر شده است، کتب درسی پایه‌های هشتم و نهم می باشد. دانش آموزان در وهله اول باید کتب درسی خود را به صورت کامل مطالعه و نکته برداری کنند. داوطلبان پس از مطالعه کتب درسی برای تسلط بیشتر و کامل تر می توانند کتب کمک آموزشی انتشارات معتبر را مطلعه کنند.

در ادامه به بررسی و ذکر منابع تیزهوشان نهم به دهم 1404 – 1405 در هر کدام یک از دروس انتخابی خواهیم پرداخت.

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ? کانال اخبار تحصیلی ? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

منابع استعداد تحلیلی

سوالات استعداد تحلیلی 50 درصد از سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم را شامل می‌شوند. بدین ترتیب می‌توان گفت که پاسخگویی به این دسته از سوالات از اهمیت بالایی برخوردار است. البته نمی‌توان برای سوالات استعداد تحلیلی منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۴ – ۱۴۰۵ مشخصی را معرفی کرد.

اما هر یک از دانش آموزان می‌توانند با حل آزمون‌های سنجش هوش، خود را برای پاسخگویی به این دسته از سؤالات آماده کنند که در ادامه منابع آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم استعداد تحلیلی را معرفی کرده ایم.

منابع درس استعداد تحصیلی
نام کتاب انتشارات توضیحات
کتاب هوش و استعداد تحلیلی نهم سری IQ گاج دارای درس نامه و پاسخنامه تشریحی – تست های آزمون های سال های گذشته – تست های تالیفی
بانک سوال هوش و استعداد تحلیلی نهم مرشد مبتکران تست های تالیفی و پاسخنامه تشریحی – نمونه آزمون های مشابه – تست ریون و کمبریج
تیزهوشان 1500 تست استعداد تحلیلی مهر و ماه تست های تالیفی و پاسخنامه تشریحی – نمونه آزمون های مشابه
هوش و استعداد تحلیلی نهم تیزهوشان خیلی سبز تست های تالیفی و پاسخنامه تشریحی 
کتاب هوش و خلاقیت ششم تا نهم کاهه درس نامه و پاسخنامه تشریحی، تست های تالیفی آزمون های سال های گذشته و تحلیل
هوش و استعداد تحلیلی نهم اندیشمند تست های تالیفی و پاسخنامه تشریحی

 

منابع تیزهوشان نهم به دهم | علوم تجربی

سوالات علوم تجربی برای گروه علوم تجربی دارای اهمیت بسیاری است. این اهمیت را از ضریب 4 کتاب علوم انسانی می‌توان دریافت کرد. مجموعه سوالات علوم تجربی به دو نوع از سوالات حفظی و مفهومی تقسیم می‌شود که در ادامه منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم علوم تحربی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۵ را معرفی کرده ایم.

منابع درس علوم تجربی
نام کتاب انتشارات توضیحات
کتاب علوم نهم سری iQ گاج درس نامه آموزشی – بانک تست طبقه بندی شده
آموزش پیشرفته علوم تجربی نهم تیزهوشان گل واژه درس نامه آموزشی – تست های تالیفی و مفهومی با پاسخنامه تشریحی – آزمون های سال های گذشته
 لقمه 100 نکته علوم نهم شیمی تیزهوشان مهر و ماه درس نامه آموزشی – تست های تالیفی و مفهومی با پاسخنامه تشریحی – آزمون های سال های گذشته
علوم نهم تیزهوشان خیلی سبز درس نامه آموزشی – تست های تالیفی و مفهومی با پاسخنامه تشریحی
کتاب علوم تیزهوشان نهم اندیشمند درس نامه آموزشی – تست های تالیفی

ضریب درس علوم تجربی در رشته  ریاضی فیزیک: 2  –  علوم تجربی: 4  –  علوم انسانی: 2  می باشد

 

منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم | ریاضیات

سوالات ریاضیات از مهمترین سوالات آزمون تیزهوشان به خصوص برای گروه علوم ریاضی هستند. این دسته از سوالات به صورت مفهومی و مسئله‌ای طراحی می‌شوند. برای پاسخگویی به این دسته از سوالات بهتر است مهارت حل مسئله ریاضیات را تقویت کرد که در ادامه منابع تیزهوشان نهم به دهم ریاضیات 1404 – 1405 را معرفی کرده ایم.

منابع درس علوم تجربی
نام کتاب انتشارات توضیحات
ریاضی نهم تیزهوشان خیلی سبز مناسب با هر سطح آموزشی – تست با پاسخنامه تشریحی – آزمون های مختلف 

کتاب ریاضی نهم سری iQ

گاج درسنامه آموزشی – تست با پاسخنامه تشریحی –  نحوه‌ی پاسخ‌گویی به سؤالات آزمون ورودی مدارس – سطح‌بندی سوالات
تیزهوشان ریاضی نهم مهر و ماه درس نامه آموزشی – تست های تالیفی و مفهومی با پاسخنامه تشریحی – آزمون های سال های گذشته

ریاضی نهم تیزهوشان

اندیشمند درس نامه آموزشی – تست های تالیفی با پاسخنامه تشریحی
ریاضیات نهم تیزهوشان مبتکران درسنامه آزموشی – تست های آزمون سال های گذشته – تست تالیفی
کتاب تیزهوشان ریاضی نهم کاهه درس نامه آموزشی – تست های تالیفی با پاسخنامه تشریحی

ضریب درس ریاضی در رشته  ریاضی فیزیک: 4  –  علوم تجربی: 2  –  علوم انسانی: 2  می باشد

 

منابع قرآن و معارف انسانی

هر داوطلبی با تسلط بر کتاب درسی خود قادر خواهد بود تا به خوبی از پس سوالات قرآن و معارف انسانی برآید. این گروه درسی با ضریب 1 برای تمام گروه‌های آموزشی اهمیت یکسانی دارد. مطالعات اجتماعی حالت فشرده‌ای از سوالات تاریخ، جغرافیا و اجتماعی را در بر می‌گیرد. سوالات مطالعات اجتماعی ارزش یکسانی برای تمام گروه‌های آموزشی دارد که در ادامه منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۴ – ۱۴۰۵ معارف انسانی را معرفی کرده ایم.

منابع قرآن و معارف انسانی
نام کتاب انتشارات توضیحات
جامع تیزهوشان نهم خیلی سبز تست های تالیفی – تست های آزمون دوره های گذشته
جامع تیزهوشان نهم مبتکران تست های تالیفی – تست های آزمون دوره های گذشته

 

منابع مطالعات اجتماعی

مطالعات اجتماعی حالت فشرده‌ای از سوالات تاریخ، جغرافیا و اجتماعی را در بر می‌گیرد. سوالات مطالعات اجتماعی ارزش یکسانی برای تمام گروه‌های آموزشی دارد که در ادامه منابع تیزهوشان نهم به دهم مطالعات اجتماعی 1404 – 1405 را معرفی کرده ایم.

منابع درس مطالعات اجتماعی
نام کتاب انتشارات توضیحات
31+1 استان تیزهوشان جامع نهم پویش اندیشه خوارزمی تست های تالیفی – تست های آزمون دوره های گذشته
کتاب جامع تیزهوشان نهم سری iQ گاج تست های تالیفی – تست های آزمون دوره های گذشته

ضریب درس ریاضی در رشته  ریاضی فیزیک: 1  –  علوم تجربی: 1  –  علوم انسانی: 1  می باشد

 

منابع زبان و ادبیات فارسی

سوالات زبان و ادبیات فارسی را می‌توان ترکیبی از انواع سوالات تاریخ ادبیات، املا، شعر دانست. برای پاسخگویی به این دسته از سوالات می‌بایست داوطلب تسلط کافی به ابعاد مختلف ادبیات و زبان فارسی را داشته باشد. گفتنی است که متقاضیان گروه علوم انسانی بهتر است تمرکز بیشتری روی این درس داشته باشند که در ادامه منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم زبان و ادبیات فارسی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۵ را معرفی کرده ایم.

منابع درس زبان و ادبیات فارسی
نام کتاب انتشارات توضیحات
فارسی نهم تیزهوشان خیلی سبز درسنامه‌های کامل و آموزشی -تست‌های تألیفی و سؤالات منتخب آزمون‌های تیزهوشان و مدارس برتر، همراه با پاسخ تشریحی
فارسی نهم تیزهوشان اندیشمند درس نامه آموزشی – تست های چهارگزینه ای به همراه پاسخ تشریحی
کتاب فارسی نهم سری iQ گاج بررسی خط به خط کتاب درسی همراه با معنی روان – ارائه‌ی آرایه‌های ادبی، دستور زبان -ارائه‌ی تاریخ ادبیات، واژگان – تست های تالیفی – آموزش آرایه‌های ادبی در پایان کتاب
تیزهوشان فارسی نهم کاهه تست های تالیفی
فارسی 9 تیزهوشان نشر الگو دارای درس نامه آموزشی کامل – تست های تالیفی – آزمون های آزمایشی
فارسی نهم مبتکران درس نامه آموزشی جامع – تست به همراه پاسخنامه تشریحی – استفاده از سوالات آزمون تیزهوشان – آزمون های شبیه سازی شده

ضریب درس ریاضی در رشته  ریاضی فیزیک: 2  –  علوم تجربی: 2  –  علوم انسانی: 4  می باشد

 

مقررات آزمون تیزهوشان

پس از آنکه منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1404 – 1405 مشخص شد، لازم است نکاتی در رابطه با آزمون را در نظر داشت. به طور کلی شرایط و ضوابطی برای آزمون مشخص می‌شوند که این شرایط تأثیر مستقیمی بر نتیجه آزمون دارند. در ادامه مهمترین مقررات آزمون تیزهوشان نهم به دهم که هر یک از داوطلبان این آزمون باید نسبت به آن آگاه باشند، ارائه شده است.

✅هر دو دسته از سوالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی به صورت چهار گزینه‌ای طراحی می‌شوند.

✅امتیاز هر پاسخ مثبتی که توسط داوطلبان علامت زده می‌شود، مطابق با ضریب آن درس خواهد بود.

✅هر پاسخ صیحیح سه نمره مثبت و برای هر یک از پاسخ‌های اشتباه، یک نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

✅در صورتی که برای یک سوال بیش از یک پاسخ علامت زده شود، نمره منفی برای آن اعمال خواهد شد.

✅سوالات که پاسخی برای آن مشخص نشود، مشمول نمره منفی نیستند.

✅داوطلبان هنگام ثبت نام نوع دین خود را در فرم ثبت نام مشخص می‌کنند. سوالات درس قرآن و معارف انسانی برای داوطلبان اهل تشیع و تسنن به صورت مشترک و از محتوای منابع تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۴ – ۱۴۰۵ مشترک طراحی می‌شوند. برای داوطلبانی هم که مشمول اقلیت‌های دینی رسمی کشور هستند، سوالات مشترک اقلیت‌های دینی طراحی می‌شود. اقلیت‌های دینی رسمی کشور عبارتند از ادیان مسیحیت، کلیمی و زرتشتی. منبع طراحی سوالات برای این دسته از داوطلبان کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق ویژه اقلیت‌های دینی پایه هشتم و پایه نهم است.

بخوانید: ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم

 

نحوه مطالعه منابع آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۴ – ۱۴۰۵

برای پاسخگویی به سوالات آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم، قبل از هر چیزی لازم است به تسلط کافی رسید. برای مسلط شدن بر منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۴ – ۱۴۰۵ نیز بایستی برنامه ای منسجم در جهت مطالعه این دروس طراحی کرد. در حالت کلی می‌توان گفت که کتب درسی پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه کامل‌ترین منبع هستند. اما از آنجایی که سوالات آزمون تیزهوشان به صورت چهار گزینه‌ای مطرح می‌شود، لازم است مهارت تست زنی نیز افزایش یابد.

برای تسلط بر منابع آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم 1404 – 1405 مطالعه نمونه سوالات سال‌های پیش می‌تواند مؤثر واقع شود. البته در حال حاضر کتاب‌های کمک آموزشی متفاوتی در دسترس هستند که داوطلبان با استفاده از این کتب می‌توانند مهارت تست زنی خود را افزایش دهند. ناگفته نماند که در کنار تسلط بر مواد امتحانی، حفظ اعتماد به نفس نیز بسیار اهمیت دارد.

ثبت نام آزمون معمولا در فروردین ماه به صورت اینترنتی و از طریق سایت مای مدیو انجام می شود. چنانچه در زمینه برنامه و نحوه مطالعه منبع آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید می توانید با مشاوران و کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی تماس حاصل نمایید.

بخوانید: منابع تیزهوشان ششم به هفتم

 

برای دریافت مشاوره در زمینه منابع تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۴ – ۱۴۰۵ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

لیست منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۴ – ۱۴۰۵ شامل چه دروسی می باشد؟

در متن مقاله فوق به منابع تیزهوشان نهم به دهم برای دروس ریاضیات، علوم تجربی، قرآن و پیام های آسمانی، مطالعات اجتماعی، زبان و ادبیات فارسی و استعداد تحلیلی اشاره کرده ایم.

آیا تمامی سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم شامل سوالات استعداد تحصیلی است؟

خیر، سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم شامل سوالات استعداد تحصیلی و استعداد تحلیلی می باشد.

بهترین روش مطالعه منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم چیست؟

در متن مقاله به بررسی روش پرداخته ایم.





:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : جمعه 26 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: